ABD - řešení reklamací (terasy, vlhkost, fasáda)
V uplynulých dnech (13. nebo 14.7.2009) začali pracovníci specializované firmy (subdodavatel ABD) pracovat na opravách teras v horních patrech všech čtyř bloků a stříšek nad balkony v předposledních patrech. Důvodem byly neustálé stížnosti a reklamace majitelů teras na zatékání a obyvatel bytů v předposledním patře na objevující se vlhkost ve vnějším zdivu nad balkonovými dveřmi na celém patře.
Po dvou velmi silných večerních bouřkách však vyvstal další problém.
Při druhé bouřce mi začalo skrz stropní světla zatékat (zřejmě z terasy) do bytu. Tento "havarijní" stav jsem řešila nočním telefonátem s p. Bedřichem z ABD (v současnosti spolu řešíme jinou reklamaci v bytě + již zmíněnou vlhkost nad okny). Slíbil, že se ráno přijede podívat a upozorní na tuto skutečnost pracovníky firmy, která opravuje terasy - domnívali jsme se, že právě díky rozdělané práci na terase k zatékání došlo (nikdy dřív se to nestalo ani při silném a několikadenním dešti).
Po ranním prověření situace mi p. Bedřich volal - problém zřejmě bude většího rozsahu a zřejmě nesouvisí ani tak s terasami, jako spíš s prolínáním vlhkosti skrz fasádu domu - pokud při dešti dojde k jejímu zamokření (což se při kolmém dešti nemusí stát), vlhkost prostupuje spárami zvenku dovnitř domu. (důsledkem toho můžou být také neustále "mokrá" okna v zimním období)
P. Bedřich spolu s dalšími pracovníky ABD nafotili vlhké skvrny na fasádě a přislíbil komplexní řešení tohoto problému u všech čtyř bloků. Na další informace zatím čekáme.
K. Schwarzová, místopředsedkyně výboru