2. řádné shromáždění - podklady
3. 1. 2010
2. řádné shromáždění
SVJ Bratří Žůrků 1b,
konané dne 15.12.2009 v rest. Sauna
Program a podklady výboru:
1. zahájení shromáždění, prezence, kontrola usnášeníschopnosti
- uvítání
- podpis vlastníků na prezenční listinu
- přepočítání vlastnických podílů a kontrola usnášeníschopnosti
2. volba zapisovatele a ověřovatelů
- návrh zapisovatele, hlasování
- návrh ověřovatele, hlasování
3. informace o činnosti výboru v r. 2008/2009
V druhém roce své činnosti se výbor staral zejména o:
- řešení reklamací v domě u společnosti NA ŘECE s.r.o., ABD Group a.s.
- jednání a řešení společných problémů s ostatními SVJ komplexu Na řece
- spolupráce na novém značení na vjezdu do dvora
- spolupráce s dodavatelskými firmami při opravách v rámci reklamací (okenáři, zvonky, ...)
- průběžné provádění oprav svépomocí (výměny žárovek, drobné opravy, nastavení čidel chodbových světel, ...)
- spolupráce se správcem domu – firmou AGER spol. s r.o. (poskytování a předávání dokladů, smluv, schvalování plateb)
- ve spolupráci se správcovskou firmou byl objednán pokos trávy na společných pozemcích kolem domů Bří Žůrků 1 – 1c (rozúčtování mezi všechny domy)
Výbor dále průběžně plnil úkoly zadané 1. Shromážděním:
· zajištění pokosu trávy – pokos trávy iniciován 1x za max. 4-6 týdnů. Vzhledem k nesouhlasu předsedů sousedních SVJ nešlo tento interval letos dodržet. V současné době se členové výborů všech 4 SVJ dohodli na pokosu 1x měsíčně pro příští rok - nyní je reálnost tohoto požadavku prověřována Agerem (na tuto práci má vyčleněného 1 pracovníka pro celé Brno). V případě, že Ager nebude tyto termíny schopen přislíbit, bude zřejmě vyvoláno výběrové řízení na změnu poskytovatele této služby. Výběr by proběhl na základě cenových nabídek.
· vymáhání dluhu od neplatičů – téměř všechny resty vyrovnány, zbývají 2 neplatiči (byt č. 11 a byt č. 17). Byli obesláni upozorněním na nedoplatky s výzvou k úhradě, pokud nebudou reagovat, jediné řešení je soudní žaloba – návrh na vydání platebního rozkazu. Nutná investice – právní zastoupení.
· uveřejnění kontaktů a nástěnce – splněno, průběžně aktualizováno
· vyznačení parkovacích míst před domem – orientační nacenění se nepodařilo získat, ale částka by zřejmě nebyla nízká – jen značení ve vjezdu do dvora stálo cca 11 tis. Kč (kromě vodorovného značení musí být i značení svislé – dopravní značka s vyznačením způsobu parkování). Požadavek musí být schválen Odborem dopravy MMB.
Značení na vjezdu do dvora vyřešilo problémy s vozidly, která zde parkovala a bránila odvozu odpadu. Částka byla rozúčtována poměrně všem 4 SVJ.
· tvorba webových stránek + email – splněno, zajišťovat aktualizaci
· zajistit osvětlení u kontejnerů – samostatně zapojit nelze, obvod je propojen s ostatnímy halogeny, které jsou napájeny třífázovým proudem. V současné době je hlavní spínač (umístěný v domě 1c) vypnutý – velká spotřeba. Na schůzce s výbory sousedních SVJ bylo dohodnuto úsporné řešení osvětlení za domem a u popelnic – předělat na jednu fázi (tzn. bude možno použít klasické žárovky nebo úsporné s předstartérem), osvětlení na pohybové čidlo bude zavěšeno na stávající halogenové konzoly.
Po předělání bude opět zapojeno a částka rozúčtovávána poměrně mezi všechny 4 domy.
Aktuálně – osvětlení u popelnic je již funkční.
4. zpráva o stavu domu
Nejpalčivějším problémem, na který se přišlo díky prudkým dešťům v 6/2009 jsou zřejmě provlhající fasády. V souvislosti s tím se objevuje i vlhkost nad okny v 5NP ze strany bratří Žůrků.
Na řešení tohoto problému spolupracujeme s firmami ABD Group a.s. a Na řece s.r.o., které zajišťují reklamace u dodavatele prací.
Dle vyjádření stavbyvedoucího p. Bedřicha je v současné době řešení těchto reklamací v běhu. Firma JB Stavební, s.r.o., která práce prováděla, trvala na jejich kvalitním odvedení, proto byla zpracována expertíza prof. Lavickým (VUT). Ta byla oficiálně firmě JB Stavební, s.r.o. poslána a na základě toho došlo k uznání reklamace a dohodě na repasu fasády. Nyní jsou v jednání dvě varianty oprav fasád ze strany ul. Bří Žůrků – 1.ještě jedna vrstva polystyrénu + nátěr nebo 2. dle návrhu prof. Lavického potěr pružnou stěrkou.
Další reklamace v běhu se týkají chodbových oken z dvorního traktu – Oknoservis s.r.o. také reklamaci uznal.
Vzhledem k tomu, že oba výkony budou vyžadovat stavbu lešení, budou se opravy zřejmě provádět na jaře 2010.
Pan Bedřich přislíbil, že o dalším postupu bude informovat.
Výbor by měl pravidelně kontrolovat a zjišťovat, jaké jsou další plány a zda je řešení v běhu.
5. hospodaření a finanční situace
I nadále zajišťuje vedení účetnictví správcovská firma AGER spol. s r.o.
a) schválení účetní závěrky r. 2008 – stav účtů k 31.12.2008 (kopie jsou přílohou)
Pokladna Ager 28,854,00 Kč
Bankovní účty 245.007,08 Kč
Nájemné byty 50.744,00 Kč
Nájemné nebyty 12.024,00 Kč
Vyúčtování služeb -8.219,00 Kč
Ostatní pohledávky 427.905,93 Kč
Dodavatelé služby -37.210,60 Kč
Přijaté provozní zálohy 579.718,00 Kč
Stav FO k 31.12.2008 133.989,61 Kč
Hlasování shromáždění o schválení účetní závěrky r. 2008.
b) představení aktuálního stavu financí
STAV ÚČTU GE MONEY K 31.10.2009: 165.783,59 Kč
STAV ÚČTU AGER K 31.10.2009: 0,00 Kč
(vše převedeno do GE Money Bank)
STAV FONDU OPRAV K 31.10.2009: 211.005,68 Kč
Z toho zůstatek r. 2008 133.989,61 Kč
Příspěvky za r. 2009 82.100,00 Kč
Mytí oken -3.536,00 Kč
Nákup režijního materiálu (úklid) -1.547,93 Kč
CELKEM DLUH (FO+SLUŽBY K 31.10.): 65.876,00 Kč
Po uzavření účetního období – roku 2009 – si nechá výbor předložit firmou AGER spol. s r.o. účetní závěrku. Zpráva o hospodaření bude pro členy SVJ na vyžádání k nahlédnutí u výboru. Schvalování proběhne na nejbližším Shromáždění v r. 2010.
6. diskuse, různé
- výbor upozorňuje vlastníky, že v případě prodeje jednotky je povinností nahlásit změnu člena společenství výboru
- sleva parkovacích míst ve dvoře na částku 65.000,- Kč – v případě zájmu mohou vlastníci kontaktovat ABD Group a.s.
- ABD Group a.s. je v insolvenčním řízení, které bylo zahájeno na základě vyhlášky Krajského soudu v Brně č.j. KSBR 46 INS 5974/2009-A-2 ze dne 9.9.2009. Účinky zahájení insolvenčního řízení nastaly dne 9.9.2009 v 11:22 hodin.
- firma NA ŘECE s.r.o. funguje dál, ABD Group není jejím společníkem od 22.8.2009.
- další diskuse
7. volba členů výboru pro další funkční období (5 let)
a) volba členů výboru
Vzhledem k tomu, že stávajícímu výboru skončilo k datu 18.9.2009 2leté funkční období, je třeba zvolit nový výbor SVJ na další funkční období, které podle stanov trvá 5 let.
- návrh nových kandidátů z pléna
Současný výbor byl zvolen na ustavující schůzi shromáždění společenství vlastníků pro dům Bří Žurků 1b dne 18.9.2007 a vzhledem k tomu, že dle čl. VI. odst. 6 Stanov může být člen voleného orgánu zvolen opětovně, rozhodl se výbor ve stávajícím složení Kamil Havlíček, Kateřina Smolková a Kamila Schwarzová znovu kandidovat.
VOLBY - hlasování o jednotlivých kandidátech.
Ke zvolení je třeba nadpoloviční většina hlasů všech členů společenství.
Funkční období nových členů výboru od 18.9.2009 do 18.9.2014.
b) volba kontrolní komise
Kontrolní komise je kontrolním orgánem společenství, je tříčlenná a volí ji shromáždění stejným způsobem, jako výbor.
Shromáždění může rozhodnout, že působnost kontrolní komise bude vykonávat shromáždění.
VOLBY - hlasování o jednotlivých kandidátech.
8. Závěr
- poděkování za účast, rozloučení